3 možnosti využití aplikace Pokémon Go v marketingu

Obrovský fenomén posledních dní. Jak jinak nazvat mánii kolem nové aplikace pro chytré telefony Pokémon Go? Její raketový nástup je zkrátka působivý – 24 hodin po vydání se dostala na první příčku žebříčku nejstahovanějších aplikací na americkém App Store! To znamenalo rekordní čas! Ani samotní poskytovatelé na to nebyli připraveni, a servery často nápor hráčů nezvládaly.

Aplikace se samozřejmě dostala i k nám do Profitia. S úsměvem na tváři však musíme přiznat, že nás skutečně dostala. Ale přiznejme si – kdo jako malý o víkendech pravidelně nevstával časně ráno a nesledoval dobrodružství kolem Ashe z Oblázkového města?

Nyní jsme se ale nad světem Pokémonů zamysleli i z trochu jiného hlediska. Jak tedy využít Pokémon Go k propagaci své firmy na internetu?

O co ve hře jde?

Pokud patříte k Team Digimon shrnu i pro vás základní informace. Pokémoni jsou divoké bytosti s různými schopnostmi ze stejnojmenné videohry. Později také vznikl velmi populární anime seriál. V České republice zažíval boom především na přelomu tisíciletí a v novém miléniu. Středobodem jsou v tomto světě lidé známí jako“ trenéři pokémonů“, kteří celý život zasvěcují jejich chytáním, cvičením a poznáváním.

V Pokémon Go se stanete jedním z nich!

Po vzoru seriálu máte tedy za úkol chodit po „světě“ (díky GPS!), chytat pokémony a měřit síly s ostatními trenéry. Právě tento společenský aspekt společně s přirozenou lidskou touhou „něco sbírat“ (vzpomínáte na hokejové a fotbalové kartičky?) dělá podle nás ze hry takový fenomén.

Poké-marketing

Po detailním prozkoumání hry a sbíráním různých informací jsme dali dohromady následující tipy:

1.      Přilákejte zákazníky pomocí Poké-stop!

Co je „Poké-stop“ neboli modré značky viditelné na mapě všude kolem vás? Většinou se jedná o kulturní místa jako sochy, veřejné budovy a podobně. Pokud si „Poké-stop“ otevřete, můžete mimo jiné získat různé vzácné předměty. Především, zde ale můžete využít specialitu „Lure Module“. Tu lze aktivovat rozkliknutím bíle plochy nad obrázkem. V herním obchodě si tuto vychytávku můžete pořídit za zanedbatelných 0,99$ (cca. 24 korun).

Poké-Stop (modrá krabička)

„Lure Module“ po dobu 30 minut láká různorodé pokémony z okolí. Pro naše zájmy je nejdůležitější fakt, že si toho na mapě mohou všimnout i ostatní „trenéři“. Pokud se tedy váš podnik nachází poblíž „Poké-stop“ nebo jím přímo je, pravděpodobně se kolem začnou shromažďovat skupinky možných potencionálních zákazníků! Ti, lační po nových pokémonech, na místě jistě chvíli pobudou. Pak už je jen a jen na vás, jak tuto příležitost využijete. Zkrátka „Gotta catch ‚em all“! Ale teď vážně… vyzkoušet můžete následující:

  • Postavte na místo „Poké-stop“ ceduli s nabídkou bezplatného nabití mobilního telefonu.
  • Poskytněte slevu na občerstvení
  • Vystavte viditelně speciální nabídky

Není v okolí žádný Poké-Stop? Nezoufejte! Je již potvrzeno, že do Pokémon Go přibude také možnost „sponsored locations„. To znamená, že si budete moci „Poké-Stop“ ve formě placené reklamy vytvořit.

Pokémon Go marketing

2.      Sdílejte momentky s Pokémony na Facebooku

Na sociálních sítích je o Pokémon Go obrovský zájem. Berte to jako příležitost pro svoje podnikání a sdílejte zábavné fotky s pokémony v nejrůznějších situacích! Použijte k tomu hashtag -> #pokemon, #pokemongo. I zdánlivě „mrtvá“ Facebooková stránka tak může znovu ožít, a získat nové fanoušky!

Pokémon Go momentka

3.      Uspořádejte soutěž

Nezáleží na tom, zda půjde o nejvzácnějšího Pokémona, nejoriginálnější příběh či nejvtipnější fotku z při honbě za těmito stvořeními. Díky nynější obrovské vlně bude pro hráče atraktivní téměř cokoli! Lze tak s lidmi navázat pozitivní vztah a dostat se do podvědomí. V ideálním případě budete na dobré cestě k získání pravidelných zákazníků!

Kde propagovat?

Především využívejte sociální sítě. Na Facebooku kupříkladu vytvořte k připravované akci událost, a následně ji propagujte. Z hlediska SEO doporučujeme také přidat zmínku na Google+, neboť bude indexována nejrychleji.

Závěrem

Jsme svědky něčeho, co se zdaleka jen tak nevidí. Aplikace Pokémon Go se téměř bez varování dostala do všedního života miliónu lidí (!!), a to ještě zdaleka není dostupná po celém světě! Určitě si tak zaslouží vaši pozornost. Využití má jak ve volném čase, tak i v byznysu.

Do budoucna jsme velice zvědaví, zda si „Pokémoni“ podmaní svět stejně jako před téměř 20 lety nebo jde jen o chvilkový trend. Pokud se mu to skutečně podaří (a my doufáme, že ano!) budou možnosti marketingového využití neustále narůstat!

Copywriter

Václav Moule, copywriter
moule@profitio.cz

Jednatel a SEO konzultant

Michal Braun, jednatel
braun@profitio.cz