Budování zpětných odkazů

Budování zpětných odkazů se velmi dlouho bralo jako základ optimalizace pro vyhledávače (SEO). Velké množství odkazů totiž znamenalo větší Google PageRank, a tím pádem lepší pozici ve vyhledávání. Ne však už dnes! Google si změnou pravidel chce vyšlápnout na weby a agentury, které nerespektovaly jeho autoritu, a neustále využívaly nekalých praktik. 


Je tedy linkbuilderům konec?

Odpověď zní ne. Je ale třeba pochopit, jaké činnosti dovedly Google až k takto razantním změnám. Začněme tedy základní myšlenkou, kterou se mnoho webů a agentur řídilo – získat zpětné odkazy, co možná nejjednodušší cestou na úkor kvality. To mělo za následek postupný vznik odkazových farem, odkazů v patičkách webů či site-wide odkazů.

Hlavně tím ale trpěla hodnota obsahu. Prokliknout jste se například mohli z webu, který s cílovou stránkou neměl společného prakticky nic. A tím se samozřejmě porušoval základní princip – odkazuji ve chvíli, kdy chci svým návštěvníkům poskytnout další (rozšířené) informace o tématu, kvůli kterému na můj web přišli. 

Moderní způsob budování zpětných odkazů

Cílem Googlu je přizpůsobit vše uživatelům. Zpětné odkazy by tak skutečně měly být nápomocné a plné relevantních informací. A ty skutečně kvalitní pak spíše slouží k budování autority v rámci oboru. Navýšení PageRanku se přesunulo na druhou kolej.

Jak postupujeme v Profitiu?

Linkbuilding má své pevné místo v Profitio Systému. Tím, že vám na webu budeme vytvářet kvalitní obsah, získáme základ pro zpětné odkazy. Ty budeme získávat pouze z ověřených stránek zabývajících se příbuzným tématem.  

e-mail