Jak na Google Search Console?

Google Search Console představuje spojení mezi Googlem a vašimi stránkami. Skrz to, lze získat mnoho cenných informací, které vám pomohou vylepšit funkčnost webu. Společně s Google Analytics jde o skvělý nástroj pro SEO, webovou analytiku či k optimalizaci míry konverze.

Konkrétně se dozvíte následující:

  • Chyby v průchodnosti vašich stránek – Ano, Google vám sám dá vědět, co opravit!
  • Kolik lidí na vaše stránky ve vyhledávači kliklo, jaké dotazy hledali a na které se stránky zobrazily – skvělé pro on-page SEO
  • Počet zaindexovaných stránek – O kolika podstránkách Google ví?
  • Zvýrazňovač dat – díky tomu lze Googlu ukázat, kde je na vašich stránkách např. uvedena cena produktu, autor článku nebo datum. Ten je pak schopný tyto údaje zobrazovat jako doplněk ve vyhledávání
  • a mnohé další

Velký potenciál Google Search Console není však vidět hned. Doporučuji proto vzít si dostatek času na prohlédnutí celého rozhraní a jednotlivé funkce si vyzkoušet.

Tip pro zvýšení výkonu ve vyhledávání

Zabývat se budeme titulkem stránky. Ten je ukryt ve značce. Je možné jej měnit v prakticky všech základních webových editorech, proto je tato techniku proveditelná i pro běžného uživatele!

Titulek může velmi ovlivnit pozici i procento prokliků (CTR) vašich stránek, věnujte tedy tomuto postupu zvýšenou pozornost:

  1. Otevřete Google Search Console a podívejte se na seznam stránek, které se objevily ve vyhledávání (Návštěvnost z vyhledávání > Analýza vyhledávání >Stránky).
  2. Zobrazte k nim i zobrazení pozice a CTR.

Google Search Console

  1. Hledejte pak stránky s lepší pozicí, než je průměr, ale zároveň s nižším CTR. Díky tomu se budete zabývat jen těmi titulky, které opravdu potřebují změnu.
  2. Zvolíme stránku a přepneme na dotazy. Získáme tak přehled o záměrech lidí, kteří stránku hledají.

Google search console

  1. Doporučuji se nyní podívat do Googlu, jak prozkoumávaná stránka ve vyhledávání vypadá. Docílíte toho snadno pomocí Google SERP Emulatoru. Zadáte adresu a kliknete na „Acquire Text“. Do Search Words zadáte následně slovo, které je nejčastěji hledané. V našem příkladu je to spojení „dřevěné pokladničky“.

Pozn.: Tento nástroj bohužel nebere v úvahu české skloňování, proto bude brát pokladničky a pokladnička jako dvě různá slova. Vy s nimi ale můžete zacházet jako s jedním.

  1. Na našem příkladu jsme zjistili, že zadaná URL má naprosto zbytečně dlouhý titulek. Proto ho upravíme na: „Svatební dřevěná pokladnička | Lidový obchůdek“ Pokud bychom chtěli získat ještě více prokliků, můžeme například nahradit název e-shopu cenou. Porovnejte nyní sami, která z verzí by vás zaujala víc.

Google search console 4

Tuto techniku velmi důkladně a poutavě popisuje Josh Bachinski ve svém videu:

Další praktické využití

Další praktické využití můžete nalézt například v našem článku na analýzu, která rapidně zvyšuje výkon stránek.

Jednatel a SEO konzultant

Michal Braun, jednatel
braun@profitio.cz