Co je to míra okamžitého opuštění?

Míra okamžitého opuštění (Bounce rate) by měla být dobře známá všem, kteří využívají Google Analytics. Velmi hezky a jasně tuto problematiku shrnul jeden z předních světových analytiků Avinash Kaushik (vzpomínáte si na SEE-THINK-DO-CARE?):

Přišel jsem, zhrozil jsem se, a tak jsem raději odešel“.

To říká téměř vše. Nicméně, na Bounce Rate se chce dívat trochu z většího hlediska. Pojďme si tedy ukázat, co se za ní skutečně skrývá a na co bychom si měli dát pozor.

OBRÁZEK 1

Co je míra okamžitého opuštění?

Míra okamžitého opuštění  je procentuální hodnota návštěv jedné stránky (tj. návštěv, při kterých uživatel opustil váš web ze vstupní stránky bez jakékoli interakce s danou stránkou) – – takto ji definuje samotný Google Analytics.

A jednodušeji řečeno?

Uživatel přijde na stránku -> prohlédne si ji -> neprovede na ní žádnou akci (tzn. na nic neklikne, nepřejde hlouběji do webu…) -> odejde pryč z webu

Z výsledku pak lze získat alespoň nějakou představu o tom, jakým dojmem stránka celkově působí. Problém nastává ve chvíli, když je míra vysoká. Na vině může být podávaný obsah, design či nevhodné klíčové slovo, na které je stránka zaměřena.

A kdy si dát na míru okamžitého opuštění pozor?

Bounce rate má různé hodnoty podle celkového zaměření webové stránky. Některé weby zkrátka mají sloužit jen k zhlednutí obsahu (např. blogy). Proto zde vysoká míra okamžitého opuštění logicky nebude zásadní problém. Více relevantní bude ukazatel průměrné doby trvání návštěvy. O tom ale někdy příště.

Výjimky, jsou ale i v případě, kdy má web sloužit k určité interakci s uživatelem. Typickým příkladem je sekce „Kontakty“. Zákazník si zjistí, jen co potřebuje a hned odejde. Tím v podstatě splní její účel. Dejte si proto vždy pozor, kterou stránku posuzujete!

Na závěr si můžete nově nabyté informace uspořádat pomocí tohoto videa v angličtině:

Jednatel a SEO konzultant

Michal Braun, jednatel
braun@profitio.cz